dinsdag 12 mei 2015

vakantie, geen vakantie en toch weer vakantie….

 

Hoe anders kan het worden. Hoe blij was ik een paar jaar geleden met twee weken vakantie!!! Gewoon zomaar twee volle weken vrij, niet opstaan en op tijd staan, ontbijten om 9 uur enz. enz. enz.

En dan heb je dus twee kinderen die niet meer op de basisschool zitten en “gewoon” naar school moeten in de tweede week. Okay, Chantal ook maar half daar ze inmiddels toch echt eens aan haar eindexamen is begonnen. Dus moeten we toch echt gewoon thuis zijn om de dames op school te krijgen e.d. en nee, de dames alleen thuis laten is niet mogelijk….ze hebben namelijk een echte zussen-relatie. Zo’n puberale zussen-relatie dan wel. Langer dan vijf minuten in dezelfde ruimte maakt het leven voor beide ondraaglijk. We hebben een tijdje geprobeerd uit te vinden wie van de twee nu de aanstichter is maar tot op heden zijn we daar nog niet achter. De enige oplossing is dus om de dames zo min mogelijk alleen te laten zijn….

Dit gegeven maakt die twee weken vakantie dus opeens een stuk korter. Jammer voor mij maar Robert, Kim en Ziva waren er maar wat blij mee want toen we “even” de stad in moest om een cadeautje voor een vriendinnetje van hen te kopen bleek de vismarkt vol te staan met KERMIS!!!!!!!!!

In mijn geval een groot drama ik houd niet van kermis. Het maakt lawaai, het stinkt, het kost geld en er is nog veel meer lawaai…. Ik houd niet van herrie want dan hoor ik niks meer en als je in de stad loopt met drie kleuters is het fijn om te weten waar ze zijn, fijn om ze aldoor te kunnen zien en horen. Normaal gesproken zijn mijn kinderen “gemerkt” met mijn telefoonnummer als ik weet dat ik in de buurt van drukke plaatsen kom maar dat was nu dus ook niet het geval en dan stijgt mijn stressniveau zienderogen…..

Nadat ik Robert, Kim en Ziva duidelijk had kunnen maken dat ze naar alle attracties mochten kijken maar dat ze nergens in mochten konden we dan eindelijk verder lopen. Tja, dan kom je een klasgenootje tegen met zijn moeder die binnen gehoorsafstand van mijn smurfen verteld dat de kinderkermis een stuk goedkoper is…. En wat moet je dan, mijn poot stijf houden of toch maar een stuk doorlopen en dat stukje Groningen nog even bezoeken?

Kindertjes blij, moeders loopt door en ze mogen zowaar allemaal in 2 attracties……..

2015-05-11 15.18.04

 

Voor hun is het dus echt een groot voordeel dat de vakantie zo raar verloopt. Voor de eerste keer in jaren zijn wij uberhaupt in de stad tijdens de meikermis en dan mag je ook nog eens ergens in…..

Maar morgen alweer de laatste schooldag dus gaat een gedeelte van ons gewoon weer richting camping. Nog even hopen op nog een paar dagen mooi weer.

8 opmerkingen:

  1. ik haat ook kermis,de kids mogen er van ons nooit in,ik vind dat altijd zo duur,maar ik snap je wel hoor dat je overstag bent gegaan,geniet nog maar even van de komende dagen op de camping.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was gelukkig een nostalgische kermis een stukje verderop. Alles voor 1 euro.... Anders was ik er echt niet aan begonnen.

      Verwijderen
  2. Ruzie tussen de kinderen, daar kan ik van meespreken, pfff. En de kermis, wij gaan alleen naar de dorpskermis, een stuk goedkoper en onze kies krijgen dan allemaal een centje, ze mogen zelf beslissen of ze op de kermis willen of hun geld aan de kant houden voor iets anders. Grts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was ook op het goedkope gedeelte van de kermis. Anders word het me echt veel te duur.

      Verwijderen
  3. Volgens mij valt het weer mee voor jullie?! Ik hoop het. Lekker even onthaasten met zijn allen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heerlijk ! Gewoon de hele dagen buiten en ach het blijft Nederland dus het is wel eens nat...

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.